ΟΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ 'ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ' ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΤΟΥΡΚΙΑΣ

9-12-10

Σημαντικό δίαυλο στην επιχειρηματική συνεργασία μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας αποτελεί ο τομέας των μεταφορών, σύμφωνα με όσα επισήμαναν οι ομιλητές στην ημερίδα για την 'ελληνοτουρκική οικονομική συνεργασία', που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης εκτίμησε ότι η συνεργασία των δύο χωρών στον τομέα των μεταφορών θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα ισχυρό περιφερειακό διαμετακομιστικό «παίκτη» στην ευρύτερη περιοχή. Την ημερίδα διοργάνωσαν το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βορείου Ελλάδος, το Κέντρο Ερευνών Προοδευτικής Πολιτικής και το Συμβούλιο Εξωτερικών Οικονομικών Σχέσεων της Τουρκίας (DEIK).

Η εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Μεταφορέων της Τουρκίας (UND), Μελικέ Τουμέν, αφού σημείωσε ότι η Τουρκία καθίσταται κόμβος τριών «διαδρόμων», ένας εκ των οποίων ο αποκαλούμενος «Δρόμος του Μεταξιού», πρόσθεσε ότι το μερίδιο των διεθνών (οδικών) μεταφορών στο σύνολο του κλάδου διαμορφώνεται στο 42%. Η ίδια πρόσθεσε ότι οι Τούρκοι μεταφορείς προτιμούν την Ελλάδα ως δίοδο διαμετακόμισης για τη δραστηριότητά τους σε χώρες όπως η Αλβανία, η Ιταλία, η ΠΓΔΜ και η Ισπανία.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών, Απόστολος Κενανίδης, τόνισε ότι η ομοσπονδία έχει καταθέσει τις προτάσεις της, στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, του υπουργείου Οικονομικών, του υπουργείου Εξωτερικών, στους Τούρκους συναδέλφους μας, στις παραγωγικές τάξεις, στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, οι οποίες «στοχεύουν στη διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα επιτρέψει στον Έλληνα μεταφορέα να λειτουργήσει σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, χωρίς τις στρεβλώσεις και ανισότητες που μας φέρνουν τελικά σε μειονεκτική θέση (λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού) έναντι των Τούρκων συναδέλφων μας».

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Καβάλας Άγγελος Τσατσούλης υπενθύμισε το «άδοξο» τέλος που είχε η πρωτοβουλία την οποία ανέλαβαν το επιμελητήριο σε συνεργασία με το επιμελητήριο του Τσανάκαλε, προ τριετίας, για γραμμή πλοίου που θα συνέδεε τις δύο πόλεις, ωστόσο, όπως είπε, το όλο «εγχείρημα» δεν προχώρησε, λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών που δημιούργησαν εμπόδια. Σύμφωνα με τον ίδιο, η συνεργασία των αρμοδίων φορέων από τις δύο χώρες θα μπορούσε να δώσει προστιθέμενη αξία στα τρία λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας και να ανοίξει το δρόμο για την αξιοποίηση επιχειρηματικών ευκαιριών.


ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΦΥΛΟ

ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΦΥΛΟ
Βeyonce