12 ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΥΣ 100 ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ

17-2-11
Δώδεκα Έλληνες εφοπλιστές δεσπόζουν στη λίστα των 100 ισχυρότερων ανθρώπων της παγκόσμιας ναυτιλίας, που συγκρότησε για πρώτη φορά η έγκυρη ναυτιλιακή επιθεώρηση Lloyd’s List. Ενδεικτική της ισχύος των Ελλήνων η τοποθέτηση πολλών εξ αυτών στις πρώτες θέσεις, όπου βρίσκονται κολοσσοί όπως ο Νορβηγός John Fredriksen και ο υπουργός Μεταφορών της Κίνας. Με την επιρροή που ασκούν σε πλανητική κλίμακα οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν το προνόμιο να οδηγούν τη μόνη ελληνική βιομηχανία με τόσο υψηλές επιδόσεις διεθνώς, σε μια περίοδο που η «ελληνική περίπτωση» τείνει να γίνει συνώνυμη της τραγωδίας. Πάνω απ’ όλα όμως οι άνθρωποι αυτοί έχουν τη δύναμη να κάνουν την παγκοσμιοποίηση πραγματικότητα, αφού με τα πλοία τους μεταφέρουν το 20% του παγκόσμιου εμπορίου, το οποίο σε ποσοστό 90% γίνεται διά θαλάσσης.Η λίστα δεν συμπεριλαμβάνει βέβαια πολλά τρανταχτά ονόματα του ελληνικού αλλά και του διεθνούς εφοπλισμού, ττων  οποίων η επιρροή είναι σημαντικότατη. Έχει όμως αξία καθώς διαβάζεται από ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία και αποκαλύπτει ως ένα βαθμό τις αξιολογήσεις της αγγλοσαξονικής ναυτιλιακής κοινότητας.


6ος. Γιάννης Αγγελικούσης / Angelicoussis Shipping Group
Πρώτος εκ των Ελλήνων στη λίστα και σε υψηλή θέση, θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους εφοπλιστές του πλανήτη. Ιδιαίτερα χαμηλού προφίλ, λέγεται ότι όλες οι αποφάσεις του ενώπιον κρίσεων ήταν σωστές. Ο όμιλος αναπτύσσεται οργανικά με ένα συνεχές και κυλιόμενο πρόγραμμα ναυπηγήσεων δεξαμενόπλοιων και φορτηγών πλοίων. Έχει υπό τον έλεγχό του περισσότερα από 100 καράβια. Ο Αγγελικούσης, που χρησιμοποιεί σχεδόν αποκλειστικά την ελληνική σημαία, ελέγχει περισσότερο από το 20% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας ολόκληρου του υπό ελληνική σημαία στόλου. Έχει άριστη συνεργασία με γίγαντες όπως η ExxonMobil και η Chevron. Χαρακτηριστική της ευθυκρισίας του η φράση που του αποδίδεται, ότι δεν είναι διατεθειμένος να πληρώσει οποιοδήποτε τίμημα για ό,τι επιθυμεί.



13ος. Ευθύμιος Μητρόπουλος / International Maritime Organization 
Ο γενικός γραμματέας του International Maritime Organization εκτιμάται ότι έχει επηρεάσει με την προσωπικότητά του το παγκόσμιο θεσμικό πλαίσιο στο οποίο λειτουργεί η ποντοπόρος. Χαρακτηρίζεται εξαιρετικός διαπραγματευτής και deal maker. Η θητεία του λήγει σε ένα χρόνο και μέσα σ’ αυτήν έχει ήδη δει κοσμογονικές αλλαγές που επηρέασαν τον τρόπο λειτουργίας της ναυτιλίας. Κατάγεται από το Γαλαξίδι και το Lloyd’s List, που τον κατέταξε δεύτερο πιο ισχυρό Έλληνα στη ναυτιλία, έχει χαρακτηρίσει τον γραμματέα του ΙΜΟ «μακιαβελικό διπλωμάτη με ατσαλένια γροθιά».



15ος. Γιώργος Οικονόμου / Cardiff Marine
«Ένας άνθρωπος που έχει ονομάσει το γιοτ του Barracuda δεν μπορεί να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να εξασφαλίσει και να διατηρήσει ένα αγγελικό προφίλ», αναφέρει το Lloyd’s List για τον τρίτο ισχυρότερο Έλληνα στην παγκόσμια ναυτιλία.Με εισηγμένες και ιδιωτικές επιχειρήσεις ο Οικονόμου χαρακτηρίζεται ως προς το μέγεθος ισάξιος του Αγγελικούση, καθώς ελέγχει και αυτός στόλο της τάξεως των 100 πλοίων. Η επιρροή του όμως επεκτείνεται μέσω πολλών άλλων επιχειρήσεων και σε κλάδους όπως η υπεράκτια εξόρυξη πετρελαίου με πανάκριβα σκάφη αξίας 650 εκατ. δολ. το καθένα. Συνολικά η εταιρεία αυτή έχει στόλο αξίας 3 δισ. δολ., ενώ ο Οικονόμου έχει μπει και στα κοντέινερ. Η αυτοκρατορία του ονομάζεται Cardiff Marine. Τα γραφεία της δεσπόζουν επί της λεωφόρου Κηφισίας στο ύψος του Αμαρουσίου. Η επιχειρηματικότητά του έχει οδηγήσει εταιρείες όπως η Morgan Stanley να συγκροτήσουν κοινοπραξίες μαζί του, σαν την Heidmarmarine.



18ος. Πέτρος Γεωργιόπουλος / Genmar, Genco, BalticTrading, AegeanMarine
Επικεφαλής τεσσάρων εισηγμένων ναυτιλιακών στη Νέα Υόρκη ο Έλληνας εφοπλιστής φημίζεται για τις εξαιρετικές σχέσεις που διατηρεί με τον τραπεζικό κλάδο, οι οποίες του επιτρέπουν να κινείται σε νερά όπου άλλοι δεν τολμούν, αναφέρει χαρακτηριστικά το Lloyd’s List. Τραπεζίτης που μεταπήδησε στη ναυτιλία με μεγάλες συμμετοχές σε ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το Lloyd, έχει κάνει αρκετούς ανθρώπους πολύ πλούσιους.



25η. Αγγελική Φράγκου / Navios Maritime
Η ΚΟΡΗ του καπετάν Νίκου Φράγκου ελέγχει περισσότερα από 20 δεξαμενόπλοια και 70 ποντοπόρα φορτηγά, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι περισσότερες από 200 φορτηγίδες που λειτουργούν υπό την αιγίδα των επιχειρήσεων του ομίλου της στη Νότιο Αμερική. Σε μια δύσκολη χρονιά όπως η φετινή, η Φράγκου κατόρθωσε να σηκώσει περισσότερα από 600 εκατ. δολάρια από τις αγορές, συνεχίζοντας την αλματώδη ανάπτυξη του ομίλου που δημιούργησε μόνη της. Με μεταπτυχιακό πολιτικού μηχανικού στο Columbia και με επαγγελματική προϋπηρεσία ως αναλύτρια σε τράπεζα της Νέας Υόρκης, η Φράγκου από το 2004 και μετά έχει αποκτήσει πολύ μεγάλο εκτόπισμα στη βιομηχανία. Έχει τρεις εισηγμένες επιχειρήσεις, όλες υπό την ομπρέλα της Navios, ελέγχει δε και μονάδα logistics. Η εκ Χίου πλοιοκτήτρια είναι από τις λίγες γυναίκες που έχουν διακριθεί στην ποντοπόρο.



44ος. Θανάσης Μαρτίνος / Eastern Mediterranean Maritime 
Ο μεγαλύτερος από τους τρεις γιους της θρυλικής Αθηνάς Μαρτίνου, είναι από εκείνους τους ανθρώπους που απολαμβάνουν τον ευρύτερο δυνατό σεβασμό στον κλάδο τους. Θεωρείται μάγος των αγοραπωλησιών και οι πρώτες μαζικές εξαγορές φτηνών πλοίων στα απόνερα της κρίσης του 2008 βοήθησαν να ανακάμψει η επιχειρηματική εμπιστοσύνη σε ολόκληρο τον κλάδο. Η εταιρεία του ελέγχει 30 δεξαμενόπλοια και φορτηγά και είναι η μικρότερη από τις τρεις της οικογένειας. Η Miverva και η Fenamaris που διευθύνει ο αδελφός του Ντίνος διαχειρίζονται η καθεμίαστόλους με περισσότερα από 40 πλοία. Για να αντιληφθεί όμως κανείς καλύτερα την επιρροή της οικογένειας Μαρτίνου στη ναυτιλία, αρκεί να αναλογιστεί ότι στη Fenamaris ξεκίνησαν να δουλεύουν περισσότεροι από 30 Έλληνες, που σήμερα είναι εφοπλιστές.



47ος. Βίκτωρ Ρέστης / Restis Group 
Ο όμιλος ελέγχει περί τα 90 πλοία, κυρίως φορτηγά, 20 εκ των οποίων λειτουργούν υπό την αιγίδα της εισηγμένης στις ΗΠΑ Ceanergy. Έχει επίσης μερίδιο στην επίσης εισηγμένη FreeSeas. Η ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης είναι η Enterprises, ενώ η οικογένεια Ρέστη έχει μερίδια στον τραπεζικό τομέα και στο ελληνικό MTV.



55ος. Επαμεινώνδας Εμπειρίκος / Embiricos Shipbrokers 
Ο Ανδριώτης εφοπλιστής θεωρείται ο «γαλαζοαίματος» της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που βρίσκεται μεταξύ των 100 ισχυρότερων εφοπλιστών, αναφέρουν οι συντάκτες της ναυτιλιακής επιθεώρησης. Πάνω από 10 χρόνια προΐσταται του Greek Shipping Cooperation Committee του Λονδίνου. Το Committee είναι το πανίσχυρο λόμπι των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου που μαζί με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών από την Αθήνα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες του κλάδου διεθνώς. Η οικογένεια Εμπειρίκου βρίσκεται στο Λονδίνο από το 19ο αιώνα. Το Μάιο του 2010 αποχώρησε από τη θέση του προέδρου του Committee και έκτοτε ο όμιλος Εμπειρίκου έχει αυξήσει σημαντικά τις αγοραπωλησίες στη ναυτιλία. Το λονδρέζικο γραφείο λέγεται Embiricos Shipbrokers και το αθηναϊκό Aeolos Management. Ο όμιλος έχει μπει στα κοντέινερ και βέβαια σε δεκάδες μεγάλα δεξαμενόπλοια.



64ος. Θόδωρος Βενιάμης / Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών 
Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών από το 2008, ελέγχει και την εταιρεία Golden Union που ίδρυσε το 1977. Ειδικεύτηκε στη μετατροπή φορτηγών σε ειδικού τύπου μεταφορείς τσιμέντου, γεγονός το οποίο βοήθησε να γίνει η Ελλάδα τη δεκαετία του ‘80 ο μεγαλύτερος εξαγωγέας τσιμέντου στον κόσμο.Η εταιρεία σήμερα ελέγχει στόλο 30 πλοίων. Στους ώμους του πέφτει το βάρος να διατηρηθεί η επιρροή της ένωσης στην κυβέρνηση, σε μια περίοδο που ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών μπορεί να αποδειχτεί καθοριστικός για τη χειμαζόμενη ελληνική οικονομία. Παράλληλα καλείται να προασπίσει το θεσμικό πλαίσιο στο οποίο η ελληνική ναυτιλία έχει καταφέρει να αναδειχτεί στο μεγαλύτερο παίκτη διεθνώς.



69ος. Κώστας Β. Κωνσταντακόπουλος / Costamare Inc. 
Προσφάτως εισηχθείσα στη Νέα Υόρκη η Costamare εκτιμάται ότι διαθέτει ρευστότητα 1 δισ. δολ., με την οποία αναμένεται να καθορίσει το τοπίο στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο 41χρονος Κώστας Κωνσταντακόπουλος ανέλαβε τα ηνία της ναυτιλιακής από τον πατέρα του Βασίλη και έχει πρωτοστατήσει στην επέκτασή της στην Ασία. Στα πλαίσια αυτά ίδρυσε και την Shaghai Costamare, που τρέχει ορισμένα από τα 45 containerships. Ασχολείται με τον αθλητισμό, διατηρεί χαμηλό προφίλ και χαρακτηρίζεται άξιος διάδοχος του πατέρα του. Ηγήθηκε της πρόσφατης εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο. Μεγάλα τα συμφέροντα του ομίλου και στην ξηρά, έχουν τεθεί υπό τη διαχείριση του αδελφού του.



84ος. Παναγιώτης Τσάκος / Tsakos Group 
Ο όμιλος Τσάκου διαθέτει εταιρείες εισηγμένες και μη. Πενήντα δεξαμενόπλοια ελέγχει η εισηγμένη ΤΕΝ και περισσότερα από 30 δεξαμενόπλοια και άλλα πλοία οι μη εισηγμένες. Ο ιδρυτής του ομίλου καπετάν Παναγιώτης Τσάκος έγινε από καπετάνιος ιδιοκτήτης πριν από 40 χρόνια. Σήμερα έχει δώσει το δαχτυλίδι της διαδοχής στο γιο του Νικόλα. Με μεγάλες επενδύσεις και εκτός ναυτιλίας ο όμιλος έχει στενότατες σχέσεις με τη Νότιο Αμερική, όπου ελέγχει ναυπηγεία και πραγματοποιεί πλούσιο φιλανθρωπικό έργο.



88ος. Ευάγγελος Μαρινάκης / Capital Maritime 
Εισηγμένος στην Wall Street και μάλιστα σε μια στιγμή που οι πιο ισχυροί τόλμησαν, χαρακτηρίζεται ένας από τους ταχύτερα ανερχόμενους παίκτες παγκοσμίως. Δραστηριοποιείται στα μεγάλα και μεσαία δεξαμενόπλοια, τόσο με την Capital όσο και με την Crud Carriers. Ο όμιλός του θεωρείται από τους μεγαλύτερους συνεργαζόμενους εταίρους της ΒΡ, ενώ όπως φαίνεται χτίζει εξίσου καλές σχέσεις και με την Shell, κατά το Lloyd’s. Έχει στόλο με περισσότερα από 40 πλοία, ενώ έχει εισέλθει τώρα και στον κλάδο των κοντέινερ και των φορτηγών.

ΠΗΓΗ: ΙΣΟΤΙΜΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΦΥΛΟ

ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΦΥΛΟ
Βeyonce